Samuel Jamieson

Oracle NetSuite EMEA Communications

Bynder ondersteunt snelle groei met NetSuite OneWorld

Nederlandse leverancier van marketingsoftware binnen twee maanden live met NetSuite OneWorld

Voldoet aan de stijgende vraag naar #1 Cloud ERP bij regionale bedrijven

Utrecht, 12 April 2017- De Nederlandse leverancier van marketingsoftware Bynder heeft in minder dan twee maanden Oracle's NetSuite OneWorld in gebruik genomen. Bynder zet de oplossing in voor het beheren van bedrijfskritische processen, zoals financiële administratie, rapportages en wereldwijde financiële consolidatie van zeven vestigingen in Dubai, Barcelona, Londen, Boston, Amsterdam en Rotterdam en transacties in twintig valuta. Met NetSuite OneWorld is Bynder in staat om snel uit te breiden naar nieuwe landen en beschikt het over realtime en actuele data met het oog op het beheren van zijn bedrijfskritische processen.

Bynder is in 2013 opgericht in Amsterdam. Het bedrijf maakte een snelle groei door dankzij een sterke vraag naar zijn software. Deze zorgt voor merkconsistentie dankzij samenwerkings-portals waarmee brandmanagers en marketeers nieuw marketingmateriaal kunnen creëren, reviewen en goedkeuren. Ook is dat materiaal met één muisklik binnen het bedrijf te delen. Bynder heeft inmiddels meer dan 350 klanten wereldwijd, waaronder KLM Royal Dutch Airlines, PUMA en AkzoNobel. Het bedrijf zocht een volledig cloudgebaseerde oplossing en zag al snel dat NetSuite OneWorld de enige oplossing was die kon voldoen aan alle eisen.

Bynder koos na een gedegen selectieproces voor NetSuite OneWorld dat binnen twee maanden in gebruik werd genomen. De oplossing ondersteunt 190 valuta, twintig talen en geautomatiseerde belastingcompliance voor meer dan honderd landen en voorziet in:

• Betere business-forecasting. Realtime data maakt het mogelijk om business-opportunity's snel te identificeren.
  • Een flexibel en krachtig platform. Het krachtige SuiteCloud-ontwikkelplatform stelt Bynder in staat om eigen velden toe te voegen en op maat gemaakte templates te creëren voor legacy-klanten met complexe contracten. Daarnaast kunnen medewerkers snel en eenvoudig aanpassingen doorvoeren als de business daarom vraagt.
  • Geavanceerde financiële automatisering. Ondanks een groei van 300 procent sinds de implementatie van NetSuite OneWorld en ondanks het onderbrengen van de financiële administratie in eigen huis, telt de financiële afdeling slechts zes medewerkers. Dankzij het platform krijgen klanten hun factuur in de eigen valuta geautomatiseerd toegezonden.
  • Significante besparingen op IT-kosten en sterk verminderde complexiteit. De bewezen veilige cloudoplossing van NetSuite zorgt ervoor dat bedrijven geen zorgen meer hebben over het beheren en onderhouden van hun businessapplicaties. Verder kan Bynder snel en gemakkelijk vestigingen opzetten.
  • Ingebouwde intelligentie. Bynder beschikt over realtime toegang tot business-performance met het oog op betere besluitvorming en geavanceerde rapportages voor investeerders met één muisklik.

"NetSuite is een robuust ERP-platform dat snel en gemakkelijk is op te zetten", zegt Tim Lorijn, controller bij Bynder. "Zolang je open staat voor nieuwe ontwikkelingen, kun je zoveel als je wilt verbeteren, aanpassen en automatiseren. NetSuite is een enabler van groei in plaats van een drempel."

Aanvullende informatie:

• Volg Oracle op Twitter (@Oracle_NL), LinkedIn en Facebook.
  • Volg de Oracle NetSuite Global Business Unit via de Cloud-blog, Facebook en @NetSuite.
  • Op zoek naar meer informatie over NetSuite, bezoek dan SuiteWorld17. Deze conferentie vindt plaats van 24 tot en met 27 april in het Sands Expo & Convention Center in Las Vegas (VS). Kijk op www.netsuitesuiteworld.com voor meer informatie en aanmelding.

Over Bynder

Bynder ontwikkelt en levert digital assetmanagement-software, waarmee merken content zoalsdocumenten, grafische afbeeldingen en video's kunnen creëren, beheren en gebruiken. Meer dan 150.000 brandmanagers, marketeers en creatieven gebruiken de merkenportals van Bynder iedere dag om wereldwijd samen te werken aan het produceren, reviewen, goedkeuren en delen van marketingmateriaal. Merken die Bynder inzetten, hebben een snellere go-to-market en zorgen voor end-to-end merkconsistentie binnen alle kanalen en regio's en eenvoudiger samenwerking binnen de organisatie. Bynder biedt de meest geavanceerde branding automation-oplossing en ondersteunt meer dan 350 bedrijven wereldwijd daarmee, waaronder KLM Royal Dutch Airlines, innocent drinks en PUMA. CEO Chris Hall richtte Bynder op in 2013. Het hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. Daarnaast zijn er andere vestigingen in Nederland en in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, Spanje en de Verenigde Arabische Emiraten.

Over de Oracle NetSuite Global Business Unit

De Oracle NetSuite Global Business Unit is een honderd procent dochteronderneming van Oracle. Het was in 1998 een pionier op het gebied van cloudcomputing en was als eerste actief in het leveren van zakelijke applicaties via het internet. De businessunit biedt vandaag de dag een suite van financiële en ERP-cloudoplossingen en omnichannel commerce-software, die door bedrijven in meer dan honderd landen wordt gebruikt. Ga voor meer informatie naar www.netsuite.com.

Over Oracle

Oracle biedt een uitgebreide, volledig geïntegreerde reeks cloudapplicaties en platformdiensten. Voor meer informatie over Oracle (NYSE: ORCL): www.oracle.com.

Handelsmerken

Oracle en Java zijn geregistreerde handelsmerken van Oracle en/of zijn dochterondernemingen. Andere namen zijn handelsmerken van hun respectievelijke eigenaren.

Voor meer informatie:
Ria Lagerweij
Oracle Benelux
ria.lagerweij@oracle.com

Michael Ros
LVTPR
oracle@lvtpr.nl

Sales Chat

Hoe past uw bedrijf zich aan bij veranderingen?

Start chat